Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Fuss, megtalálod - Inferno - kritika

2016.10.31

Az Inferno alapjában nem rossz film, sőt teljesen beleilleszkedik a szériába, de sajnos a pozitívumok mellett örökölte az előző részekre jellemző temérdeknyi problémát is.

 

filmfan---inferno-1.jpg

 

Az Angyalok és Démonok után hét évvel megérkezett a Dan Brown könyveiből adaptált széria harmadik része, az Inferno, amely az előző két rész alapjait követve Robert Langdon professzor nyomozásait tárja a szemünk elé. Az immáron trilógia első két része, habár elég sok hibával rendelkeznek, mégsem nevezhetők rossz filmeknek. Azonban nem voltak nagy elvárásaim a harmadik résszel kapcsolatban, így hát azt kaptam, amire előre számítottam: egy felejthető popcorn-mozit, ami tulajdonképpen semmi váratlant nem nyújt.

 

A történet szerint Robert Langdon professzor (Tom Hanks) egy firenzei kórházban ébred és nem emlékszik az elmúlt nap eseményeire, amikor egy ismeretlen nő fegyverrel rátámad. A helyszínen lévő orvos (Felicity Jones) segít neki elmenekülni, és közösen megpróbálják kideríteni, hogy Langdon mi után nyomozott a kiesett időszakban, és szépen lassan kiderül, hogy egy, a világot fenyegető rejtély vár megoldásra, a kulcs pedig Dante Az isteni színjáték című művében keresendő. 

 

filmfan---inferno-3.jpg

 

A film legnagyobb problémája ezúttal is a rendezés, ugyanis Ron Howard nem tudta kellő feszültséggel megtölteni az alkotást. Tulajdonképpen másfél órán keresztül azt nézzük, ahogy hőseink egyik helyszínről a másikra menekülnek, és közben megoldanak egy-két fejtörőt, míg az alkotás utolsó fél órájában végre kicsúcsosodnak az események egy valamelyest izgalmasabb fináléban. Ám az odáig vezető út egyáltalán nem zökkenőmentes, helyenként már unalmasnak hat. Az alapkonfliktus nem elég erős ahhoz, hogy végig vigye a filmet a hátán. A túlnépesedési probléma egy érdekes alapötlet, csak az a baj, hogy a krimi szál nincs eléggé kidolgozva ahhoz, hogy komolyabban azonosulni tudjunk vele. Mondhatni a készítők nem tudták kellő feszültséggel megtölteni az alkotást, így óhatatlanul is ránk jön párszor az ásítás.

 

filmfan---inferno-4.jpg

 

A karakterek annyira kidolgozatlanak, hogy a színészeknek nagyon nehéz feladta volt. Ennek ellenére Tom Hanksben megfelel az elvárásoknak, jó teljesítményt nyújt, azonban Felicity Jones alakítása kissé csalódás volt számomra, ami nem feltétlenül az ő hibája, ugyanis a karaktere a film nagy részében csak asszisztálni van jelen az eseményekhez, így nem tudott kellően kibontakozni. A film sajnos még a Ben Foster által alakított gonosz karakter motivációival sem foglalkozik sokat, pedig abban bőven lett volna potenciál, ugyanis a túlnépesedés egy létező és egyre sürgetőbb probléma, azonban az alkotásban csak amolyan háttérsztoriként van jelen, így nem is nagyon foglalkoznak vele.

 

filmfan---inferno-6.jpg

 

De még így sem jelenthetjük ki, hogy az Inferno rossz film lenne, ugyanis szinte ugyanolyan, mint a széria előző két része. A történelmi és művészettörténeti háttér még most is rendkívül érdekes, a helyszínek szépek, Firenze és Velence is csodálatosan mutat a vásznon, és a fényképezésre se lehet panaszunk.

 

filmfan---inferno-5.jpg

 

Összességében az Inferno egy átlagos popcorn-mozi, ami semmivel sem lett jobb, sőt talán mondhatjuk, hogy valamelyest még gyengébbre sikeredett, mint a korábbiak. Örökölte az előző részek hibáit, mint a feszültség nélküli, kifejezetten gyenge krimi szálat és a kidolgozatlan karaktereket. Viszont akik kedvelik azt a stílust, amelyet ez a széria képvisel, vagy akik érdeklődnek a történelem vagy éppen a művészetek iránt, azok a számtalan hiba ellenére is biztosan élvezni fogják az alkotást.

 

Értékelés 6,5/10

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.